úterý 16. ledna 2018

Přírodní deodoranty

Ač obecně nedávám přednost přírodní kosmetice, respektive asi moc neřeším, jestli kosmetika, kterou používám je přírodní nebo není, u deodorantů jedu na čistě přírodní vlně. Baví mě to a taky se mi celkem osvědčily. Ovšem ne vždy se to mojí pokožce líbí.



Toto je první přírodní deodorant, který jsem si kdy koupila. Výrobce je z mého rodného regionu, což mě příjemně hřálo u srdce a chtěla jsem tak i podpořit lokální ekonomiku. Moc se mi líbí jejich dřevěné obaly, které jsou v dostání buď s pomalovaným víčkem nebo čisté. Mají velký výběr vůní, mě si nejvíc získal grep, který je příjemně svěží a jeho vůni občas zacítím i během dne. Aktivními složkami deodorantu jsou jedlá soda a kukuřičný škrob, dále v něm najdete také kokosový olej a bambucké máslo. Konzistencí je deodorant poměrně tužší, takže se hůře nabírá z kalíšku. Na pokožce se ale hned rozpustí a vstřebá. Co mě ale vadí je, že zanechává jemný povlak v podpaží a bohužel mu nemůžu odpustit, že mi po jeho delším používání rudne podpaží.

Přírodní deodorant Biorythme | 159Kč
Kosmetiku Biorythme vyrábí ručně hrozně šikovná slečna Anetka. Její Instagram jsem sledovala již nějakou dobu a moc se mi líbí její nadšení pro její práci, které je obdivuhodné. Proto jsem taky musela jeji produkty vyzkoušet a zvolila jsem deodorant s vůni pačuli, máta, rozmarýn. Vůně mi přijde dost netypická, až pánská, ale mě si rychle získala. V deodorantu opět najdete jedlou sodu a kukuřičný škob, ovšem základem je kakaové máslo a dále éterické oleje. Velice mi vyhovuje klasický vysouvací obal, který je moc praktický, navíc deodorant o velikosti 15g (což je menší z nabízených variant) je skladný a ideální na cesty. Konzistencí je deodorant opět tužší, docela špatně se mi nanáší do podpaží a spíše pokožku táhne, než aby se na ní rozpouštěl. Na druhou stranu funguje ze vše deodorantů, co jsem zkoušela, nejlépe a voní i na oblečení a dokonce i druhý den. Bohužel mi ale po čase začal vysušovat podpaží, takže ho z času na čas musím prostřídat s něčím jiným. Jinak velice doporučuju omrknout :-)

Přírodní deodorant Navia | 6,90€
Tento deodorant jsem objevila díky Beauty boxu Marie Claire (samostatný článek naleznete zde). Z článku je zřejmě již jasné, že moje pokožka je citlivá na jedlou sodu, což není nic neobvyklého, proto pokud máte stejný problém a chtěli byste zkusit přírodní deodorant na jiné bázi, tenhle by vám mohl sednout. Jeho aktivní složkou je totiž marantový škrob, který není tak agresivní, dále bambucké máslo, vitamín E a esenciální oleje. Varianta Ranní Rosa má příjemnou květinově citrusovou vůni, která nijak nepřebíjí parfém. Krém je velice jemný, dobře se z kalíšku nabírá a na pokožce hned taje. Nevýhodou je, že velice snadno reaguje na změny teplot - pokud se rády sprchujete horkou vodou, nedoporučuju skladovat v koupelně. Pocení sice úplně nezabrání, ale rozhodně se během dne necítím. A hlavně ho používám už dva měsíce v kuse a zatím jsem neměla žádnou špatnou reakci. Vřele doporučuju :-)

Máte nějaké zkušenosti s přírodními deodoranty? Podělte se v komentářích. :-)


xxx Katy
SHARE:

Žádné komentáře

Okomentovat

Blog Design Created by pipdig